UUTISET



Kotisivujen rakennus – Osa 1

Lähettänyt on touko 9, 2018 in Visual | Kommentit pois päältä artikkelissa Kotisivujen rakennus – Osa 1

Nykypäivänä firmojen kotisivut ovat yhtä tärkeät, jollei tärkeämmät, kuin se mitä kaupan fyysisessä ikkunassa näkyy. Sivut voi joko rakentaa itse, tai palkata niitä varten ammattilaisen, ja sisältö voi vaihdella yksinkertaisesta informaatio sivusta, kaupan koko inventaarion myymiseen nettikaupan kautta. Virallisen sivujen lisäksi firmojen kannattaa ylläpitää sosiaalisen median näkyvyyttä Facebook-, Twitter-, Instagram-, LinkedIn -sivustoilla, sekä jonkinnäköisessä blogissa, jos siihen löytyy aikaa.

(lisää…)

Kotisivujen rakennus – Osa 2

Lähettänyt on huhti 24, 2018 in Visual | Kommentit pois päältä artikkelissa Kotisivujen rakennus – Osa 2

Kotisivujen ylläpitoa varten tarvitset myös webhotellin. Useat domain välittäjät toimivat myös webhotelleina, joten tämä saattaa kätevästi hoitua domain nimen hankinnan yhteydessä, mutta ne voi myös ostaa eri palvelun tarjoajilta. Webhotelli palveluntarjoajia on useita ympäri maailmaa, ja kannattaa tehdä hieman tutkimusta heidän hinnoistaan ja palvelun tasosta. Halvin ei aina ole paras, joten tutkimus palveluntarjoajan luotettavuudesta ennen heidän palveluihinsa sitoutumista kannattaa. Nykyisten, ja entisten asiakkaiden kirjoittamista arvosteluista saa hyvän idean miten palvelu toimii käytännössä.

(lisää…)

Mainonnan lyhyt historia – Osa 2

Lähettänyt on huhti 23, 2018 in Visual | Kommentit pois päältä artikkelissa Mainonnan lyhyt historia – Osa 2

Suomen mainonnan historia heijastaa paljolti kansainvälisiä tuulia, ja mainonnan tyyliin on ollut suuri vaikutus Yhdysvaltojen mainoskulttuurilla. Useat Suomen mainosalan varhaiset vaikuttajat viettivät aikaa Amerikassa, joko opiskellen tai töitä tehden ennen uransa lanseeraamista kotimaassa. (lisää…)

Mainonnan lyhyt historia – Osa 1

Lähettänyt on huhti 10, 2018 in Visual | Kommentit pois päältä artikkelissa Mainonnan lyhyt historia – Osa 1

Mainonnaksi luetaan yleisesti television, internetin, lehtien ja radion kautta tehtävä maksettu viestintä. Näiden medioiden lisäksi mainontaa tehdään suoramainontana, sekä paperi- ja digitaalisilla julisteilla. Kaikki mainonta on luonnoltaan tavoitteellista, suureen ihmisjoukkoon suunnattua viestintää jonka tarkoituksena on muuttaa heidän mielipiteitään tai kuluttaja käyttäytymistä. (lisää…)

Suomalainen kuvitustaide

Lähettänyt on huhti 4, 2018 in Visual | Kommentit pois päältä artikkelissa Suomalainen kuvitustaide

Suomessa on vahva perinne kuvataiteelle ja kuvitukselle. Aihealueet ovat olleet laajoja, alkuaikoina isänmaalaisia ja kuvitustyyli värikästä ja usein humoristista. Kuvituksen muotoja on useita, lehtikuvittajista lastenkirjoihin ja sarjakuviin. (lisää…)

Vinkit uran hankkimiseen graafisen suunnittelun parista

Lähettänyt on maalis 30, 2018 in Visual | Kommentit pois päältä artikkelissa Vinkit uran hankkimiseen graafisen suunnittelun parista

Jos etsit uraa graafisen suunnittelun parista, et ole yksin. Tämä suosittu ammattiala ei ole koskaan ollut yhtä kilpailtu, ja sinun täytyy todella erottua joukosta, jos aiot menestyä.

(lisää…)

Graafinen suunnittelu Suomessa – Osa 2

Lähettänyt on maalis 23, 2018 in Visual | Kommentit pois päältä artikkelissa Graafinen suunnittelu Suomessa – Osa 2

Suomessa graafista suunnittelua on aika pitkälle kohdeltu taiteen lajina kautta aikojen, osittain johtuen taiteilijoiden kuten Akseli Gallen-Kallelan sitä kohtaan osoittamasta mielenkiinnosta. Suunnittelu maassamme on käyttänyt hyväkseen isänmaalisuuteen, kansallisuuteen, maan historiaan sekä mytologiaan liittyviä mielikuvia ja tarinoita. (lisää…)

Graafinen suunnittelu Suomessa – Osa 1

Lähettänyt on maalis 14, 2018 in Visual | Kommentit pois päältä artikkelissa Graafinen suunnittelu Suomessa – Osa 1

Graafinen suunnittelu on varsinkin mainonnassa käytetty viestinnänmuoto, jossa kuluttajalle annetaan tietoa tuotteesta visualisella kielellä, kuvia, kuvioita ja tunnuksia käyttäen. Suunnittelijan tulee tuntea typografiaa, kuvallista sommittelutaitoa ja värien käyttöä ja hän usein tallustelee kultaista keskitietä mainonnan ja taiteen välissä. (lisää…)

Valokuvaus Suomessa kautta vuosien

Lähettänyt on helmi 9, 2018 in Visual | Kommentit pois päältä artikkelissa Valokuvaus Suomessa kautta vuosien

Suomessa on valokuvauksella pitkä historia aina joka juontaa juurensa 1800-luvun dagerrotypia kokeiluihin. Kameraseurat ovat olleet harrastajien ja ammattilaisten aktiivisessa käytössä vuosikaudet, ja nykypäivänä moni suomalainen pitää yllä omaa taide-, luonto- tai muotivalokuva blogiaan. Suomalaisella valokuvataiteella on vahvat juuret myös propaganda- ja kansallishenkisessä kulttuurissa, sekä maan historian tallentamisessa. (lisää…)

Valokuvaus ammattina – Osa 3

Lähettänyt on tammi 20, 2018 in Visual | Kommentit pois päältä artikkelissa Valokuvaus ammattina – Osa 3

Rankasti yleistäen, menestyvä valokuvaaja on luotettava ja mukava asiakaspalvelija, joka omaa tavallista paremman silmän kauniille ja hauskoille kuville. Hän omaa taidon saada ihmiset rentoutumaan ja näyttämään parhaat puolensa, eikä hermostu turhista. Freelancer kuvaaja kutsutaan usein paikalle tärkeisiin tilaisuuksiin kuten häihin, ja aina pahalla päällä oleva, myöhästelevä kuvaaja saa hyvin nopeasti itselleen kielteisen maineen. (lisää…)